UÇAN DİSK
Proje Özeti:
Uçan disk bildiğimiz frizbinin (frisbee ) Türkçe hali. Türkiye’de bu sporun sadece eğlencelik bir iş olarak görüldüğünü saptadık. Avrupa’ da ve Amerika’ da ise uçan diskin federasyonları, spor kulüpleri ve dev turnuvaları varmış. Bu durumu fark edince bizde neden olmasın dedik.
Hemen Cin Kuzu ajans yönetmeni Levent Akış’ ın başkanlığında Uçan Disk Derneği kurduk. Bu dernek aracılığı ile Türkiye Üniversite Sporları Federasyonu tarafından kabul edildik.
Sporun kuralları, turnuva uygulamaları ve spor malzemeleri gibi kurumsal gereksinimleri sağladıktan sonra birçok üniversitede eğitim ve turnuvalar düzenledik.
Proje Sonuçları ve Faaliyetleri:
1- Derneğin kurumsal kimlik çalışmaları
2- İletişim görsel malzemelerini hazırlanması
3- Reklam ve tanıtım çalışmalarının uygulamaları
4- Organizasyon yönetim çalışmaları
5- Gençlere yeni bir spor türünü kazandırmak
2 - 9
<
>
HARE’ketli KİTAPLAR
Projenin Özeti
Bu projeyi HARE Likörleri’ nin sosyal sorumluluk çalışması olarak geliştirdik. Fikri Cin Kuzu buldu ve birlikte gerçekleştirdik.
Fikrin temasını toplumda kitap okuma alışkanlığını ve toplumsal paylaşımı geliştirmek oluşturuyordu. Hare markası adına yüzlerce kitap sayın aldık. Bu kitapların arka kapklarına bir iple bağlı kitap ayraçları yapıştırdık. Yapıştırmayı üzerinde markanın logosunun bulunduğu saçak mühürle yaptık. Kitabın en on sayfasına ya da iç cilt bağlama kağıdının üzerine büyük bir kaşe ile isim-soy isim formu bastık.
Kitapları İstanbul’un boğaza yakın parkalarındaki bankların üzerine bıraktır. Hare kitap ayracının üzerinde de yazmış olduğumuz gibi kitabı alan okuyacak ve okuduktan sonra kitabı ya kitabı aldığı bankın üzerine geri bırakacak ya da her hangi bir parkın bankının üzerine koyacaktı. Kitabı koymadan önce de en arka sayfadaki isim listesine adını yazacaktır. Böylece kitap yüzlerce kişi tarafından okunmuş ve birbirlerini tanımayan insanlar tarafından birbirilerine hediye edilmiş olacaktır.
Bu fikri uygulamaya başladığımızda kitapların geri gelmeyeceğine ve hatta kağıt toplayıcılar tarafından alınacağına çok korktuk. Ama öyle olmadı ilk yağmurların yağmaya başlayıp kitapların hava şartlarından zarar göreceği ana kadar kitaplar okundu ve el değiştirdi. Proje sonunda Hare Likörleri binlerce insana okumanın ve paylaşmanın keyfini yaşattı.
Proje Sonuçları ve Faaliyetleri:
1- Proje Görsellerinin hazırlanması
2- Proje uygulama ve yönetim çalışmaları
2- Markanın binlerce kişiye ulaşma hedefine erişmesi
4- Markanın toplumsal sorumluluk faaliyetini yerine getirebilmesi
1 - 6
<
>
SOCIAL On- Off
Proje Özeti:
Akıllı telefonların hayatımıza girmesinden bu yana sosyal hayatı her an cebimizde taşıyoruz. Social OnOff İ-Phone uygulaması da cebimizde taşıdığımız sosyal hayatımızdaki son dakika haberlerini arkadaşlarımızla on-line paylaşmamızı sağlıyor.
Fikir Cin Kuzu’dan geldi. Daha önce birçok kez yaptığımız gibi bu projeyi de birlikte gerçekleştirdik.
Proje Sonuçları ve Faaliyetleri:
1- I-Phone uygulaması
2- Sosyal medyada tanıtım çalışmaları
5 - 5
<
>
Alanya Kleopatra Beach
Proje Özeti:
Alanya Kleopatra Beach bir bölgesel turizm tanıtım projesidir. YPMC bu projeyi Kleopatra Plajı Oteller Birliği adına 2003 yılında geliştirdi ve uyguladı.
Proje kapsamında Kleopatra Beach görsel kimlik çalışmasını yaptık. Bu kimlik ile bir bölgesel marka yaratma çalışmalarına başladık. Markanın kimliğini oluşturan değerleri oteller birliği üyeleri ile birlikte belirledik. Bu değerler üç ana başlık altında toplanıyordu: Çevreye saygı, tarih mirasına saygı ve güler yüzlü hizmet.
Markanın değerleri doğrultusunda birlik üyeleri tesislerinde yenileme ve geliştirme çalışmaları yürütürken, bizler de görünürlük çalışmalarını tamamladık. Çalışmalar 2007 turizm sezonuna kadar tamamlandı.
Proje Sonuçları ve Faaliyetleri:
1- Kleopatra Beach bölgesel markasının görsel kimliğinin oluşturulması
2- Marka değerlerinin belirlenmesi
3- Marka değerlerinin içerisinin doldurulması
4- Başta internet portalı olmak üzere interaktif CD ve video spotları gibi yaygınlaştırma malzemelrinin hazırlanması
5- Proje kimliğinin görünürlüğünün sağlanması için iletişim malzemelerinin hazırlanması.
Proje Uygulama Alanı:
2 kilometrelik bir uzunluğundaki Kleopatra plajı Alanya'nın tarihi Yarım adasının Batısından Damlataş plajının bitimi ile hemen başlar.Denizinin ve sahilinin altın renkli kumu olması, geniş bir sahil alanından oluşması ve berrak denizi 8-10 metreye kadar sığ olması Kleopatra plajının başlıca özelliklerindendir.
Kleopatra plajı adını M.Ö.69 -M.Ö.30 yılları arasında yaşamış Antik Mısır'ın son Helenistik kraliçesi Kleopatra'dan almıştır. Efsaneye göre Roma generali Antony , Alanya ve çevresini Mısır kraliçesi Kleopatra'ya hediye ettiğinde , Kleopatra her gün kale yamacında banyo yapmak için Kleopatra plajına inermiş. Kleopatra' nın yüzmek istediğinde kullandığı ve kaleden direk olarak plaja giden bir tüneli varmış. Mısır Kraliçesi Kleopatra Akdeniz’de çıktığı her sefer sırasında Alanya'ya uğramış ve bu plajda denize girermiş.
MEET in KALKAN
Proje Özeti:
Meet in Kalkan 1996 -1997 yılları arasında hazırlayıp uyguladığımız Türkiye’ nin ilk internet üzerinden gerçekleşen bölgesel turizm tanıtım projelerindendir. YPMC bu projeyi Kalkan Vakfı adına gerçekleştirdi.
Proje fikri Yener Çeltikci’ den gelmişti. Bugünden bakıldığında aslında projenin orijinal bir yanı yok gibi görünüyor. Ama 1996 yılında bırakın internet bağlantısını bilgisayarı bile bulmak zordu. İşte bu zamanda projeye öncelikle interneti ve web sitesini anlatarak başlamıştık. Ancak vizyonu açık Kalkan turizmcileri sayesinde bu zorluğu kısa sürede aştık.
Proje şu anda binlerce uygulaması olan belde ve otel tanıtım internet portalı oluşturma çalışmasından ibaretti. Proje sonunda Kalkan’ın ve 38 otel ve pansiyonun tanıtımını yapan ayrıca otomatik olmayan ama e-posta yoluyla rezervasyon yapılabilen internet portalını hazırladık ve yayınladık.
Proje Sonuçları ve Faaliyetleri:
1- Meet in Kalkan görsel kimliğinin hazırlanması
2- Meet in Kalkan internet portalının hazırlanması ve yayınlanması
Proje Uygulama Alanı:
Türkiye’nin güneybatı köşesinde bulunan Kalkan gün geçtikçe büyüyen bir tatil şehridir. Türkiye’nin en önemli turizm şehri olan ANTALYA ili sınırları içinde olup diğer bir turizm merkezi olan Fethiye’ye de çok yakındır. Yokuşları ile ünlü Kalkan, küçük bir Yat Marina’sı etrafındaki dik yamaçlara yerleşmiş olan konumu sebebiyle her mekandan eşsiz bir manzaraya sahiptir.
Kalkan günümüzden yaklaşık 3000 yıl bölgede kurulmuş ve dünyadaki ilk demokrasi örneği ile yönetilen Likya Uygarlığı’ nın yaşadığı Antalya ile Fethiye arasındaki toprakların hemen hemen ortasında bulunmaktadır. Beldede bu döneme ait şehir kalıntısı veya yerleşim olmamasına rağmen yakın çevresinde bir sürü antik kent ve kalıntı bulunmaktadır. Fethiye’den Antalya’ya kadar süren 509 Km’lik Likya Yolunun üzerinde olan Kalkan, Fethiye’ye doğru PATARA, XANTHOS, LETOON, PINARA ve TLOS antik kentlerine, Antalya’ya doğru ise SIMENA ve MYRA antik kentlerine çok yakındır.
Biz bazen toplumsal sorumluluğumuzu yerine getirmek bazen de işimize yeni uygulama alanları oluşturmak için projeler geliştiriyoruz. Yoğun çalışma ortamımızda yeni proje fikirleri bulmak çok kolay olmuyor. Neyse ki etrafımızda iyi fikirli dostlarımız var. Biz bulamadığımızda onların fikirlerine ortak oluyoruz.
Her projenin bir bilimsel çalışma olması gerektiğini biliyoruz. Ama bizim projelerimizin bilimsel olup olmadığına bazen karar veremiyoruz. O zamanda fikrin konusu hakkında uzmanlaşmış kuruluşlardan yardım alıyoruz. Projelerimiz merak ve gözlemle başlıyor. Çünkü çevremizde yaşananları merak ediyoruz ve meslek alışkanlığımız sağ olsun merak ettiğimizi gözlemliyoruz. Yaratıcı bir fikir bulduğumuz anda da projeyi gerçekleştirmek için koşuşturmaya başlıyoruz.
Uçan Disk
HARE'ketli Kitaplar
Social On-Off
Alanya Kleopatra Beach
Meet in Kalkan
PROJELERİMİZ
Çevremizde yaşananları merak ediyoruz, merak ettiğimizi gözlemliyoruz ve
yaratıcı bir fikir bulduğumuzda projemizi oluşturuyoruz.
ANA SAYFA MÜŞTERİLERİMİZ HİZMETLERİMİZ İŞLERİMİZ PROJELERİMİZ EKİBİMİZ YPMC BLOG İLETİŞİM
Hülya Sokak 37 / 3-4 Uğur Apt. G.O.P Çankaya / Ankara - TÜRKİYE